Taler dit produkt til din kerneforbruger eller fanger dit emballagedesign ikke forbrugerens kritiske øje? Nogle gange er emballage fornyelse alle pengene værd. Læs her hvad Moreish gjorde, da de naturbaserede apotekerprodukter bare ikke kommunikerede med forbrugerne.
Moreish er nemlig et godt eksempel på et kosmetik brand, som via nyt emballagedesign, en ny tone of voice og en mindre justering af indholdet er gået fra at være en bænkevarmer på apotekshylden til at være et sælgende livsstils brand på stormagasinernes hylder for luksus varer til den kritiske forbruger af naturlige hudplejeprodukter.
Nyt emallagedesign
Produktlinjen undergik en gennemgribende ændring fra et medicinsk emballage look til et nyt delikat og feminint emballagedesign. Tuber, creme- og lotion-emballager samt etiketter og æsker er holdt i luksuriøse nuancer og stilrene former – med fokus på at emballagen både skal beskytte indholdet af naturlige ingredienser i produkterne og ikke mindst tilgodese brugervenligheden.
Hvor man tidligere havde haft fokus på enkelte ingredienser i produkterne, blev en ny tone of voice ved samme lejlighed introduceret med udgangspunkt i mantraet ”Superfood for Skin”, og produkterne fik nye navne, som appellerer til følelsesmæssige stemninger med et strejf af humor.
Resultatet taler for sig selv.
Er du interesseret i at vide, hvordan vi kan hjælpe dig? Så kontakt os heri dag.
Kilde: Lovely Package
Kontakt os
Har du spørgsmål til os? Så tøv endelig ikke med at kontakte os med det samme.